%%FORM%%
Sınav Adı: Ahlak Felsefesi Çözümlü Test
Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Doğru yüzdesi: %%PERCENTAGE%%
Sınav İçin Verilen Süre: %%TIME_ALLOWED%% sn
Kullanılan Süre: %%TIME_USED%% sn
Değerlendirme Sonucu: %%RATING%%
Oops! We could not locate your form.
Soru 1 |
A | yi niyetten üstün olan başka bir ahlak yaklaşımı mevcut değildir. |
B | Ahlaki eylemin özü, eylemin sonucunda değil, niyetimizdedir. |
C | Bir eylemin iyi olması iyi sonuçlar doğurduğu için değildir. |
D | içimizdeki ödev duygusunun ürünü olan eylemler ahlaki anlamda iyi eylemdir. |
E | Bir davranış pratikte işe yarıyorsa iyidir. |
Soru 2 |
A | Evrensel bir ahlak yasası yoktur. |
B | Ahlaka uygun olan, insana haz verir. |
C | Ahlaki doğrular doğuştan gelir, sorgulama ile açığa çıkarılır. |
D | Ahlaki eylemin amacı iyi niyettir. |
E | iyi davranış toplumun yararına olan davranıştır. |
Soru 3 |
A | Evrensel bir ahlak yasası ve iyi tanımı yoktur. |
B | iyiye yönelen insan ahlaklı davranır. |
C | Bilgi, insanları doğru eyleme, bilgisizlik yanlış eyleme götürür. |
D | Hiç kimse bilerek kötülük yapmaz. |
E | Ahlaki eylemin kaynağı bilgidir. |
Soru 4 |
A | Yaşamı olduğu gibi kabullenmek gerekir. |
B | Evrensel bir ahlak yasası yoktur. |
C | Bilerek kimse kötülük yapmaz. |
D | insan tüm insanlığa karşı sorumludur. |
E | Ahlaki değer yargıları mutlaktır. |
Soru 5 |
A | insanın görevi, akıl yoluyla tutkularını yenmektir. |
B | Tek mutlak değer özgürlüktür. |
C | Evrensel bir ahlak yasası olamaz. |
D | insan, yaşamını kendi kararlarıyla belirler. |
E | insan, kendi özünü kendisi belirler. |
Soru 6 |
A | insan, dış etkilere kayıtsız kalmayı öğrenirse mutlu olur. |
B | Ahlaki eylemin amacı pratik faydadır |
C | Ahlaki eylemin amacı mutluluk, kaynağı ise bilgidir. |
D | Haz veren şey iyi, acı veren şey kötüdür. |
E | iyilik, mutluluk demektir; bedenimiz acısız ve ruhumuz rahatsa mutluyuzdur. |
Soru 7 |
A | insanlar birbirlerine her zaman ihtiyaç duyarlar. |
B | Ahlak ancak insan ile anlamlıdır. |
C | Eşitlik belli sınıfsal topluluklara özgüdür. |
D | Her insanın eşit olduğu unutulmadan hareket edilmelidir. |
E | Egemen ilişkilerde zorlama ve baskı vardır. |
Soru 8 |
A | Haz duygusu ile bağlantılıdır. |
B | Erdemli davranışlar sonucu ulaşılır. |
C | Tüm insanların arzularına bağlıdır. |
D | Dinamik bir sürecin doruk noktasıdır. |
E | Erdemsiz yaşam insanı mutsuz kılar. |
Soru 9 |
A | Amacının mutluluğu sağlamak oluşu |
B | Öznel oluşu |
C | Normatif oluşu |
D | Nesnellikten uzak oluşu |
E | insanların eylemlerine yönelik oluşu |
Soru 10 |
A | Ahlâk yasaları toplumsal bir nitelik taşımalıdır. |
B | Evrensel ahlâk yasası gereksizdir. |
C | insan, kendisinin Tanrısı olacak kadar mükemmelleşmelidir. |
D | insan, başkalarını buyruklarına boyun eğmemelidir. |
E | insan, kendisini köleleştiren yargılardan kurtulmalıdır. |
Soru 11 |
A | Davranışlarda niyet, sonuçlardan önemlidir. |
B | Kötü bir davranış, iyi niyet bakımından ahlâki kabul edilebilir. |
C | Kişi ancak özgür olursa ahlâki davranışta bulunabilir. |
D | Önemli olan, davranışların sonuçlarının ahlâkiliğidir. |
E | Davranışın kendisi, sonuçlarından daha önemlidir. |
Soru 12 |
A | Varoluş felsefesi, baskı ve yasaklara dayalı bir ahlâktan yanadır. |
B | Varoluşçu görüş, evrensel ahlâk yasasının varlığını reddetmektedir. |
C | Varoluşçu düşünürler, toplumlar üstü bir ahlâk yasasını savunurlar. |
D | Varoluşçuluk, evrensel ahlâkı kabul eder. |
E | Varoluşçu felsefede ahlâk, toplumsal yasalarla belirlenmelidir. |
Soru 13 |
A | Geleneksellik özelliği taşır |
B | Kültürden kültüre değişir |
C | Kişiliklerin ortaya çıkıp belirginleşmesine izin vermez |
D | Yaptırımlarla desteklenir |
E | Evrenseldir |
Soru 14 |
A | Kötülük, insanın doğasında vardır. |
B | Her insan iyi-kötü ayrımı yapamaz. |
C | insan isteyerek değil, bilgisizliği nedeniyle kötü olanı seçer. |
D | Sadece filozof ve bilge kişiler iyiyi seçebilir. |
E | iyi eğitim almak, iyi olanı seçmeye yetmez. |
Soru 15 |
A | Bentham bireyci ahlâkı, Mill toplumsal ahlâkı savunur. |
B | Mill’in ahlâk anlayışı immoralist bir nitelik taşırken, Bentham moralisttir. |
C | Her iki düşünür de, ahlâk anlayışını egoizm üzerine kurmuştur. |
D | Her ikisi de evrensel bir ahlâk yasasının varlığını kabul etmektedir. |
E | Her iki düşünür de, ahlâk anlayışında hedonist bir tutum sergilemektedir. |
Soru 16 |
A | Nesnel ve toplumsal mutluluk |
B | Fayda sağlama |
C | Yarar ilkesini yerine getirme |
D | Ödeve uygunluk |
E | Bireysel ve öznel mutluluk |
← | Liste | → |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | Son |
çok güzel harika olmuşşşş