%%FORM%%
Sınav Adı: Din Felsefesi Çözümlü Test
Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Doğru yüzdesi: %%PERCENTAGE%%
Sınav İçin Verilen Süre: %%TIME_ALLOWED%% sn
Kullanılan Süre: %%TIME_USED%% sn
Değerlendirme Sonucu: %%RATING%%
Oops! We could not locate your form.
Soru 1 |
A | insan doğasının ve yazgısının kaynağı |
B | insanın varoluşunun kaynağı |
C | Tanrı'nın, insan yaşamındaki yol gösterici etkisi |
D | Yaşamın, inancın biçimlenmesindeki rolü ve önemi |
E | insan eylemlerini biçimlendiren kültürel yapıların nitelikleri |
Soru 2 |
A | Tanrı'nın varlığı problemi |
B | Evrenin yaratılışı problemi |
C | Vahyin imkânı problemi |
D | Ahlakın insan için gerekli olup olmadığı problemi |
E | Ölümden sonra hayat ve ruhun ölümsüzlüğü problemi |
Soru 3 |
A | Dine nesnel yaklaşır. |
B | Olaylara taraflı yaklaşır. |
C | Sınırlanmış verileri kullanır. |
D | Gelecekteki olaylara yönelir. |
E | insanlara dogmatik bilgiler sunar. |
Soru 4 |
A | insanlar bir Tanrı'ya inanmak zorunda olduklarını hissederek yaşarlar. |
B | Tanrı, insan yaşamının en vazgeçilmez öğesidir. |
C | Tanrı inancı, insan özgürlüğüne çelişik olduğu için varlığı kabul edilemez. |
D | Her türlü inanç kutsal kabul edilmelidir. |
E | insan yeryüzünde büyük bir yaşam mücadelesi vermektedir. |
Soru 5 |
A | Varlıkların bir ilk nedene bağlı olarak var oldukları |
B | Her türlü inancın insanlar tarafından ortaya konduğu |
C | Bilginin Tanrıya olan inancı artırdığı |
D | Tanrı'nın evreni yarattıktan sonra bir daha müdahale etmediği |
E | Tanrı ve evrenin bir ve aynı şey olduğu |
Soru 6 |
A | Nesnel olmak ve eleştirel bir tavır takınmak |
B | Konuyu açık ve seçik olarak ifade etmek |
C | Konuya kuşatıcı bir bakışla yaklaşmak |
D | Dine rasyonel olarak yaklaşmak |
E | Dinin değerlerine bağlanarak önemine işaret etmek |
Soru 7 |
A | Evrenin düzen içerdiğini |
B | Tanrı'nın bilinemeyeceğini |
C | Her şeyin geçici olduğunu |
D | Evrenin her şeyi kapsadığını |
E | Her şeyin varlığının Tanrı'ya bağlı olduğunu |
Soru 8 |
A | Tanrı'nın varlığının bilinemeyeceği |
B | Tanrı kavramından Tanrı'nın varlığının çıkarılabileceği |
C | Tanrı'nın evrende içkin olduğu |
D | Var olan her şeyin kendiliğinden oluştuğu |
E | Tanrı'nın varlığının ispat edilemeyeceği |
Soru 9 |
A | Evrendeki olumsuzlukların insanları Tanrı'nın yokluğu düşüncesine götürdüğü |
B | Varlığın, mutlak olan bir güç tarafından yaratıldığı |
C | Her türlü inancın insanı olumsuz düşüncelere yönelttiği |
D | Tanrı'nın evrenle bir ve aynı olduğu |
E | Varolan her şeyin bir yokluktan meydana geldiği |
Soru 10 |
A | Evren yokluk içinde bulunur. |
B | Evrenin varoluş nedeni Tanrı'dır. |
C | Evrenin varolmasında nedenler dizisi sonsuza uzanır. |
D | Evrendeki düzen ve amaçlılık zorunlu olarak bize Tanrı'nın varlığını gösterir. |
E | Evren var olmasa da Tanrı'nın varlığı yadsınamaz. |
Soru 11 |
A | Panteizme |
B | Kötülük kanıtına |
C | Maddi gerekçelere |
D | Agnostisizme |
E | Ahlâksal gerekçelere |
Soru 12 |
A | Panteizm |
B | Politeizm |
C | Agnostisizm |
D | Teizm |
E | Ateizm |
Soru 13 |
A | Agnostisizm (Bilinemezcilik) |
B | Monoteizm (Tektanrıcılık) |
C | Politeizm (Çoktanrıcılık) |
D | Panteizm (Tümtanrıcılık) |
E | Deizm (Yaradancılık) |
Soru 14 |
A | Ateizm |
B | Deizm |
C | Teizm |
D | Panteizm |
E | Agnostisizm |
Soru 15 |
A | Tanrı’nın varlığını gösteren kanıtlar nelerdir? |
B | Tanrı’nın varlığı ve özü nasıl kavranabilir? |
C | insan, yaratılmış bir varlık mıdır? |
D | insanların inançları nasıl güçlendirilebilir? |
E | Tanrı, emir ve buyruklarını nasıl iletir? |
Soru 16 |
A | Tanrı’nın varolmadığı söylenemez. |
B | Evreni Tanrı yaratmıştır. |
C | Evren kendi yasalarına göre işler. |
D | Vahiyler, akla uygun olmak koşuluyla kabul görür. |
E | Evren, Tanrı tarafından kendi başına bırakılmıştır. |
← | Liste | → |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | Son |
Lütfen cevapları kontrol edermisiniz altta çıkan yorumlarsan farklı cevaplar çıkıyor