%%FORM%%
Sınav Adı: Din Felsefesi Konu Testi 2
Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Doğru yüzdesi: %%PERCENTAGE%%
Sınav İçin Verilen Süre: %%TIME_ALLOWED%% sn
Kullanılan Süre: %%TIME_USED%% sn
Değerlendirme Sonucu: %%RATING%%
Oops! We could not locate your form.
Soru 1 |
A | Tanrı'nın varlığı akılla bilinebilir. |
B | Evren, yaratıldıktan sonra kendi yasalarına göre işler |
C | insanlar, birtakım batıl inanç ve dogmalardan kurtulmalıdır |
D | Evrende Tanrı'nın müdahalesi yoktur |
E | Tanrı'nın var ya da yok olduğunu gösteren hiçbir ipucu yoktur. |
Soru 2 |
A | Felsefe, ele aldığı konuları, sorgulayan bir yaklaşımla inceler. |
B | Felsefenin konulara yaklaşımı bilimlerden farklı değildir. |
C | Teoloji, dinlerin savunuculuğunu yapan bir anlayışa sahiptir. |
D | Din felsefesi, dinin doğasını, özünü akli bir yöntemle kavramayı amaç edinir. |
E | Din felsefesi, incelediği dinin inançlarını kabul etmek durumundadır. |
Soru 3 |
A | Tanrı'nın var olması, Tanrı kavramından çıkarılabilir |
B | Tanrı'nın varlığı ya da yokluğu bilinemez |
C | Evrende düzen varsa, Tanrı vardır |
D | Tanrı doğayla özdeş olarak bulunmaktadır. |
E | Evren yaratıldıktan sonra kendi yasalarına göre işlemeye bırakılmıştır. |
Soru 4 |
A | Din felsefesinin, dinsel sorulara verilen felsefi
cevaplarla başladığı |
B | Her konunun felsefenin ilgi alanına girdiği |
C | Dinlerin uzun bir geçmişe sahip olduğu |
D | Varlığın inanç yardımıyla kavranmasının felsefeyi oluşturduğu |
E | Felsefenin var olan her şeyi sorgulamaya çalıştığı |
Soru 5 |
A | Tanrı'nın varlığı ve yokluğu bilinemez |
B | Evren uzun bir süreçte kendiliğinden var olmuştur |
C | Tanrı evreni yarattıktan sonra müdahale etmemiştir |
D | Tanrı vardır ve her şeyi kuşatmıştır |
E | Kötülüğün olduğu bir dünyada Tanrı'nın varlığından söz edilemez |
Soru 6 |
A | Tutarlı bakış açısı |
B | Rasyonel olması |
C | Açıklığa önem vermesi |
D | Kapsamlı ve kuşatıcı olması |
E | Nesnel ve eleştirel olması |
Soru 7 |
A | Bütüncül olma |
B | Konular kapsamlı ele alma |
C | Tutarlı olma |
D | Nesnel olma |
E | Pratiğe yönelme |
Soru 8 |
A | Tanrı'nın varlığı |
B | Ölümden sonraki hayat |
C | Her türlü eylemin niteliği |
D | Vahyin imkanı |
E | Evrenin yaratılışı |
Soru 9 |
A | Dinî bilginin sezgilere dayalı olması |
B | Dinin insanlarda manevi tatmin sağlaması |
C | Dindeki bilinenlerin diğer bilgilerden farkı |
D | Dinin en önemli temel kavramının inanç olduğu |
E | Dinin evrenselliği |
Soru 10 |
A | Tanrı'nın ve evrenin bir ve aynı olduğu inancı |
B | Tanrı'nın göksel bir varlık olduğu inancı |
C | Tanrı'nın varlıklardan tamamen farklı olduğu inancı |
D | Tanrı'nın evrendeki tek yaratıcı olduğu inancı |
E | Tanrının evreni yoktan var ettiği inancı |
Soru 11 |
A | Tanrı'nın varlığının ya da yokluğunun bilinemeyeceği |
B | Tanrı'nın varlığının yalnızca ahlâken kanıtlanabileceği |
C | Tanrı'ya karşı olumlu ya da olumsuz bir tutum sergilenemeyeceği |
D | insan bilgisinin sınırlarının Tanrı'yı bilmeye elverişli olmadığı |
E | Tanrı'nın varlığına ya da yokluğuna ilişkin bir bilginin olmadığı |
← | Liste | → |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | Son |