%%FORM%%
Sınav Adı: LYS Hazırlık (Edebiyat) Denemeler IV
Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Doğru yüzdesi: %%PERCENTAGE%%
Sınav İçin Verilen Süre: %%TIME_ALLOWED%% sn
Kullanılan Süre: %%TIME_USED%% sn
Değerlendirme Sonucu: %%RATING%%
Oops! We could not locate your form.
Soru 1 |
A | tuyuğ – şarkı |
B | rubai – mesnevi |
C | gazel – koşma |
D | koşuk – tuyuğ |
E | şarkı – murabba |
Soru 2 |
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 3 |
A | Huzur |
B | Küçük Ağa |
C | Çocuk ve Allah |
D | Devlet Ana |
E | Fatih – Harbiye |
Soru 4 |
A | Kırık Hayatlar |
B | Genç Kız Kalbi |
C | Karanfil ve Yasemin |
D | Kırk Yıl |
E | Hayal içinde |
Soru 5 |
A | şiirlerini edebi akıma bağlı kalmadan yazmıştır. |
B | Toplumsal yaşamı bütün açıklığıyla şiirlerine yansımıştır. |
C | Hece ölçüsünün duraklarını bir kenara bırakarak
heceye yeni bir uyum imkanı hazırlamaya çalışmıştır |
D | "Sanat sanat içindir." anlayışına bağlı kalmıştır. |
E | "Devlet Ana" romanında, Osmanlı Devleti'nin
kuruluşunu anlatmıştır. |
Soru 6 |
A | Halide Edip Adıvar |
B | Halide Nusret Zorlutuna |
C | Tarık Buğra |
D | Yakup Kadri Karaosmanoğlu |
E | Refik Halit Karay |
Soru 7 |
A | Eleştiri–biyografi–tezkire |
B | Bibliyografya–eleştiri–biyografi |
C | Monografi–bibliyografya–biyografi |
D | Tezkire–monografi–biyografi |
E | Biyografi–tezkire–otobiyografi |
Soru 8 |
A | Pastoral |
B | Didaktik |
C | Epik |
D | Lirik |
E | Satirik |
Soru 9 |
A | Halit Ziya–Saray ve Ötesi |
B | Ahmet Rasim–Muharrir Bu Ya |
C | Tevfik Fikret–Tiryaki Sözleri |
D | Hüseyin Rahmi–Şıpsevdi |
E | Muallim Naci–Demdeme |
Soru 10 |
A | İntibah–Araba Sevdası |
B | Taaşuk-I Talat Fıtnat–Araba Sevdası |
C | Araba Sevdası–Mai ve Siyah |
D | Mai ve Siyah–intibah |
E | Sahra–Aşk-ı Memnu |
Soru 11 |
A | "Sanat, toplum içindir" ilkesini benimsenmişlerdir. |
B | Dilde sadeleşmeyi amaç edinmişler, ama başarı
lı olamamaşlardır. |
C | Roman, tiyatro, eleştiri gibi türler bu dönemde
edebiyatımızda kullanılmaya başlanmıştır. |
D | Aruz, şiire hakim olmuştur. |
E | Şiirde parça güzelliğine önem verilmiştir. |
Soru 12 |
A | Genellikle dini konulara yer verilmiştir. |
B | Halkın konuştuğu, sade bir dil kullanılmıştır |
C | Şirler söz eşliğinde söylenir. |
D | Yer yer Divan edebiyatının etkisinde kalınmıştır.Bunun için bazı aşıklar aruz ölçüsünü kullanmışlardır. |
E | Divan şiiri mazmunları (imge) halk şiirinde de
görülmüştür. |
Soru 13 |
A | Fuzuli |
B | fieyhi |
C | Necati Bey |
D | Nabi |
E | Baki |
Soru 14 |
A | Gazel–fiarkı |
B | Mesnevi–Tuyuğ |
C | Kaside–Tuyuğ |
D | Kaside–fiarkı |
E | Mesnevi–Türkü |
Soru 15 |
A | Düzyazıda uyak oluşturacak özellikteki kelimelerin
kullanılmasıyla seci oluşur. |
B | Kinaye, bir sözün ya da söz grubunun hem gerçek
hem de mecaz anlamını birlikte verecek,
şekilde kullanılması sanatıdır. |
C | Birbirine karşıt sözcük, kavram veya düşüncenin
aynı beyit, cümle veya paragrafta bulunması
yla tezat sanatı oluşur. |
D | Bir mısrada aynı ünsüzlerin tekrar edilmesi sanatı
na tenasüp denir. |
E | Eş sesli sözcüklerin bir arada kullanılması cinas
sanatıdır. |
Soru 16 |
A | Yarım uyak–çapraz uyak |
B | Yarım uyak–mani tipi uyak |
C | Tam uyak–sarma uyak |
D | Tam uyak–düz uyak |
E | Zengin uyak–mani tipi uyak |
Soru 17 |
A | Behçet Necatigil |
B | Ahmet Kutsi Tecer |
C | Ahmet Hamdi Tanpınar |
D | Attila ilhan |
E | Cahit Sıtkı Tarancı |
← | Liste | → |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | Son |