%%FORM%%
Sınav Adı: Varlık Felsefesi Konu Testi 2
Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Doğru yüzdesi: %%PERCENTAGE%%
Sınav İçin Verilen Süre: %%TIME_ALLOWED%% sn
Kullanılan Süre: %%TIME_USED%% sn
Değerlendirme Sonucu: %%RATING%%
Oops! We could not locate your form.
Soru 1 |
A | Evrende bir düzen var mıdır? |
B | Varlık var mıdır? |
C | Varlığın temeli madde mi, düşünce midir? |
D | Varlık sonsuz mudur? |
E | insan her şeyi bilebilir mi? |
Soru 2 |
A | Her şey zıddıyla bir bütündür. |
B | Varlıklar insan zihninden bağımsızdır. |
C | Kederli insan gerçeği yakalamıştır. |
D | insan hayatı sevinç ve kederden ibarettir. |
E | Gerçek olan bilincin belirlediği varlıktır |
Soru 3 |
A | Bilimsel çalışmalara öncülük etmeleri |
B | Varlığı idea olarak kabul etmeleri |
C | insan ve evren arasında gözleme dayalı bir bağ
kurmaları |
D | Değişim ve harekete karşı olmaları |
E | Evrenin ana maddesini sorgulamaları |
Soru 4 |
A | Varlığın temelini ve ne olduğunu sorgular |
B | Bilim, realist varlık anlayışını benimser. |
C | Varlığı, insan bilincinden bağımsız olarak ele alır. |
D | Varlığı olduğu gibi kabul ederek inceler. |
E | Bilim için varlık, bilimsel yöntemle ele alınıp incelenebilecek biçimde olmalıdır. |
Soru 5 |
A | Felsefe, varlığı bir bütün olarak ele alır. |
B | Felsefe varlığı tümel olarak ele alırken bilim deney ve gözleme dayandığından somuttur. |
C | Bilime göre, varlık, asla bilinemez. |
D | Bilim, varlığı bir problem olarak ele almaz. |
E | Bilim, varlığı nesnel olarak deneysel yöntemle ele alır. |
Soru 6 |
A | Varlık, sürekli olarak belli bir yasa içinde değişir. |
B | Varlık doğayla uyum içindedir. |
C | Var olan her şey düşüncenin ürünüdür. |
D | Var olan her şey maddeden gelir ve tekrar maddeye döner. |
E | Evrende her şey sabittir. |
Soru 7 |
A | insan kendini çabasıyla özünü var eder. |
B | Öz doğuştan gelme değildir. |
C | Özünü yaratan tek varlık insandır. |
D | insan diğer canlılardan farklı olarak özünü oluşturur. |
E | insanda öz varoluştan önce gelir. |
Soru 8 |
A | Doğadaki değişim, varoluşun dışında bir etkinliktir. |
B | Doğadaki değişim karşıtlığın birliğidir. |
C | Doğada her şeyin gerçekleştirmek istediği bir var oluş amacı vardır. |
D | Doğadaki her şey diyalektik bir sürecin sonucudur. |
E | Doğadaki değişim yanıltıcıdır. |
Soru 9 |
A | Çelişen güçler, varlığın sürkeli olarak değişmesine yol açar. |
B | Nesnelerin özüne ulaşabilmek mümkün değildir. |
C | Varlık, ancak fenomenlerden hareketle anlaşılabilir. |
D | Varlığın anlaşılması için fenomenlerden bağımsız bir araştırma yapılmalıdır. |
E | Varlık maddenin bir ürünü ya da maddenin kendisidir. |
Soru 10 |
A | Evren sürekli bir oluş halindedir. |
B | Evrendeki değişmeler gelişi güzel değil, bir ilkeye göre olur. |
C | Değişmeyen tek şey, değişmenin kendisine göre meydana geldiği yasadır. |
D | Değişim madde için geçerlidir, düşünce ve ruh ise değişmez. |
E | Varlığın temel özelliği sürekli değişim içinde olmasıdır. |
Soru 11 |
A | Sürekli oluş halinde olan idea, varlıkları oluştururken tez, antitez ve sentezden aluşan bir yol izler. |
B | Her türlü ruhsal gerçekliğin özünü madde oluşturur. |
C | idealar duyular dünyasındaki varlıkların ilk örnekleridir. |
D | idea, tek tek nesnelerin varlık nedenidir ve nesnelerin içindedir. |
E | Gerçek dünya, akılla kavranan idealar dünyasıdır. |
Soru 12 |
A | Varlık hem madde hem ruhtur. |
B | Varlık maddi temelde açıklanabilir. |
C | Varlık düşünceden ibarettir |
D | Varlık sürekli oluş halindedir. |
E | Varlığın var olduğu söylenemez. |
← | Liste | → |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | Son |