%%FORM%%
Sınav Adı: YGS – LYS Hazırlık Edebiyat ( Deneme - 1)
Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Doğru yüzdesi: %%PERCENTAGE%%
Sınav İçin Verilen Süre: %%TIME_ALLOWED%% sn
Kullanılan Süre: %%TIME_USED%% sn
Değerlendirme Sonucu: %%RATING%%
Oops! We could not locate your form.
Soru 1 |
A | 11' li hece ölçüsüyle söylenmiştir. |
B | Tam uyak kullanılmıştır. |
C | Ahenk, uyak ve rediflerle sağlanmıştır |
D | Pastoral şiir türüne örnektir. |
E | Düz uyak örgüsü kullanılmıştır. |
Soru 2 |
A | I. |
B | II. |
C | III. |
D | IV. |
E | V. |
Soru 3 |
A | Yan yana dizilmiş yüzlerce ayna
İçimde mum gibi ağlıyor kıskançlık |
B | Sana benzer saksıda ıtır
Buruk arzularla kurumağa mahkum |
C | Karlı dağlardır sefere çıkmış
Vadideki suyun şırılıtısında |
D | Bir gamlı hazanın seherinde
Israra ne hacet yine bülbül |
E | Ağır ağır çıkacaksın bu merdivenlerden
Eteklerinde güneş rengi bir yığın yaprak |
Soru 4 |
A | Varsağı |
B | Koşma |
C | Mani Mani |
D | Türkü |
E | Semai |
Soru 5 |
A | Decameron–Boccacio |
B | Robinson Crusoe –Daniel Defoe |
C | Fawst–Goethe |
D | Büyük Umutlar–Charles Dickens |
E | Ölü Canlar–Gogol |
Soru 6 |
A | Muhakemetül Lugateyn |
B | Şikâyetname |
C | Kanuni Mersiyesi |
D | Kutadgu Bilig |
E | Atabetül Hakayık |
Soru 7 |
A | Baki |
B | Nef'î |
C | Nedim |
D | Şeyhi |
E | Şeyh Galip |
Soru 8 |
A | Namık Kemal–Kara Bela |
B | Ziya Paşa–Defter-i Amal |
C | Abdülhak Hamit Tarhan–Şermin |
D | Samipaşazade Sezai–Sergüzeşt |
E | Ahmet Mithat Efendi–Hasan Mellah |
Soru 9 |
A | Nabizade Nazım |
B | Ziya Paşa |
C | Muallim Naci |
D | Şemsettin Sami |
E | Recaizade Mahmut Ekrem |
Soru 10 |
A | Aydın kesimin anlayacağı bir dil kullanılmıştır. |
B | Konular İstanbul'dan seçilmiştir. |
C | Yapıtlarında gerçek–hayal çatışması görülür. |
D | Romanlarda, romantizmin etkisi açıkça görülür. |
E | Tiyato türünde başarılı yapıtlar oluşturulmamıştır. |
Soru 11 |
A | Bireysel temalara ağırlık verdiler. |
B | Aruz ölçüsünü kullandılar. |
C | Şiirde musikiye ve ahenge önem verdiler. |
D | "Sanat şahsi ve muhteremdir." ilkesini benimsediler. |
E | Tiyatro türünün en güzel örneklerini verdiler. |
Soru 12 |
A | Masal, bütünüyle hayal ürününden bir anlatım türüdür. |
B | Dede Korkut Hikayeleri, Türklüğün milli hayatını yansıtır. |
C | Halk hikâyeleri, aşıklar tarafından saz eşliğinde anlatılan edebi eserlerdir. |
D | Meddah hikâyesi, konularını toplum içinde hergün rastlanan insanların yaşağıdı günlük olaylardan alır. |
E | Olay hikâyelerinde, hikâye bir sonuca bağlanmaz, okuyucu üzerinde farklı çağrışım ve izlenimler oluşturulur. |
Soru 13 |
A | Mehmet Emin Yurdakul |
B | Faruk Nafiz Çamlıbel |
C | Ziya Gökalp |
D | Arif Nihat Asya |
E | Fazıl Hüsnü Dağlarca |
Soru 14 |
A | Mehmet Emin Yurdakul |
B | Mehmet Akif Ersoy |
C | Faruk Nafız Çamlıbel |
D | Fazıl Hüsnü Dağlarca |
E | Yahya Kemal Beyatlı |
Soru 15 |
A | Orhan Kemal |
B | Kemal Tahir |
C | Yaşar Kemal |
D | Reşat Nuri Güntekin |
E | Yakup Kadri Karaosmanoğlu |
Soru 16 |
A | Servet–i Fünun şiirinde Divan edebiyatı nazım biçimleri terk edilmiştir. |
B | Halk edebiyatında ağırlıklı olarak tam ve zengin uyak kullanılmıştır. |
C | Divan şiirinde bütün güzelliğine değil parça güzelliğine önem verilmiştir. |
D | Tanzimat'ın ilk döneminde sanat toplum içindir ilkesi benimsenmiştir. |
E | Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının romankonuları arasında Kurtuluş Savaşı önemli bir yere sahiptir. |
Soru 17 |
A | Kiralık Konak |
B | Yaprak Dökümü |
C | Yaban |
D | Ankara |
E | Sodom ve Gomore |
← | Liste | → |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | Son |