%%FORM%%
Sınav Adı: YGS – LYS Hazırlık Edebiyat ( Deneme - 2)
Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Doğru yüzdesi: %%PERCENTAGE%%
Sınav İçin Verilen Süre: %%TIME_ALLOWED%% sn
Kullanılan Süre: %%TIME_USED%% sn
Değerlendirme Sonucu: %%RATING%%
Oops! We could not locate your form.
Soru 1 |
A | Dörtlük birimiyle söylenmiştir. |
B | Ahenk, uyak ve rediflerle sağlanmıştır. |
C | Düz uyak örgüsü kullanılmıştır. |
D | Halk şiirinin özelliklerini taşır. |
E | Serbest ölçüyle yazılmıştır. |
Soru 2 |
A | Seni düşündüm her an
Durmuş saat gibiydi durup geçmeyen zaman |
B | Gündüz denizlerde sönerken baktık
Ve çobanlar gibi dallar yaktık |
C | Bir güzel yırtıcı kuş gözleri gördüm.
Som mücevher gibi kan kırmızı tırnaklarına baktım. |
D | Garibanlar yolunuyor kaz gibi
Hangi kuşun neresini yanayım |
E | Selam ver de selamını alayım
El kavuşturup divanına durayım |
Soru 3 |
A | Yabancı edebiyatların etkisinden uzaktır. |
B | Şiirler, hece ölçüsüyle yazılmıştır. |
C | Şiiler, kopuz eşliğinde söylenmiştir. |
D | Şiirlerin söyleyenleri bellidir. |
E | Dil, saf ve temiz bir Türkçedir. |
Soru 4 |
A | Göç Destanı |
B | Türeyiş Destanı |
C | Yaradılış Destanı |
D | Oğuz Kaan Destanı |
E | Manas Destanı |
Soru 5 |
A | Kutadgu Bilig |
B | Divan–ı Hikmet |
C | Divan–ı Lugati't Türk |
D | Atabet'ül Hakayık |
E | Muhakemetü'l Lugateyn |
Soru 6 |
A | Tirat–rejisör–mizansen |
B | Dublör–fasıl–kulis |
C | Suflör–aktör–kostüm |
D | Kulis–dublör–makyaj |
E | Opera–revü–tirat |
Soru 7 |
A | Karacaoğlan |
B | Seyrani |
C | Gevheri |
D | Dadaloğlu |
E | Köroğlu |
Soru 8 |
A | Hayriye |
B | Hüsn–ü Aşk |
C | Hayrabad |
D | Harnâme |
E | Zafernâme |
Soru 9 |
A | I. |
B | II. |
C | III. |
D | IV. |
E | V. |
Soru 10 |
A | Eylül |
B | Haluk'un Defteri |
C | Nemide |
D | Nesri Harp |
E | Piyale |
Soru 11 |
A | Sanat için sanat" görüşüyle yazmışlardır. |
B | Servet–i Fünun'un boşluğunu doldurmak amacı ile meydana getirdikleri bir edebiyat hareketidir. |
C | İki yıl bir arada kalabilen bir topluluktur. |
D | Şiirdeki en güçlü temsilcisi, Ahmet Haşim'dir. |
E | Toplumsal sorunlar ele alınıp işlenmiştir. |
Soru 12 |
A | Geleneksel nazım biçimlerini kullanma |
B | Şiirlerinde konuşmaların olması |
C | Manzum öykü tarzında olması |
D | Toplumsal konuları yansıtma |
E | Konuya uygun aruz kalıpları kullanma |
Soru 13 |
A | Reşat Nuri Güntekin– Çalıkuşu |
B | Reşat Nuri Güntekin–Yaprak Dökümü |
C | Yakup Kadri Karaosmanoğlu–Yaban |
D | Yakup Kadri Karaosmanoğlu–Bir Sürgün |
E | Halide Edip Adıvar–Ateşten Gömlek |
Soru 14 |
A | I. |
B | II. |
C | III. |
D | IV. |
E | V. |
Soru 15 |
A | Racine |
B | Cervantes |
C | Balzac |
D | Stendhal |
E | Tolstoy |
Soru 16 |
A | Moliere |
B | W. Shakespeare |
C | A. Rimbaud |
D | Racine |
E | Corneile |
Soru 17 |
A | Divan edebiyatında ağır, Halk edebiyatında ise sade bir dil kullanılmıştır. |
B | Divan edebiyatında aruz, Halk edebiyatında ise ağırlıklı olarak hece veznine yer verilmiştir. |
C | Divan edebiyatında Arap ve Fars edebiyatlarının etkisi, Halk edebiyatında ise İslamiyet Öncesi Türk edebiyatının etkisi görülür. |
D | Divan edebiyatında çeşitli mazmunlara yer verilirken Halk edebiyatında hiç mazmun kullanılmamıştır. |
E | Divan edebiyatında zengin uyak kullanılırken, halk edebiyatında daha çok yarım uyak kullanılır. |
← | Liste | → |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | Son |