%%FORM%%
Sınav Adı: YGS – LYS Hazırlık Edebiyat ( Deneme - 3)
Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Doğru yüzdesi: %%PERCENTAGE%%
Sınav İçin Verilen Süre: %%TIME_ALLOWED%% sn
Kullanılan Süre: %%TIME_USED%% sn
Değerlendirme Sonucu: %%RATING%%
Oops! We could not locate your form.
Soru 1 |
A | türkü |
B | Semai |
C | Koşuk |
D | Koşma |
E | Mani |
Soru 2 |
A | Bozkurt Destanı |
B | Ergenekon Destanı |
C | Alp Er Tunga Destanı |
D | Oğuz Kağan Destanı |
E | Türeyiş Destanı |
Soru 3 |
A | Kutadgu Bilgi |
B | Divanü Lügatit Türk |
C | Divanı Hikmet |
D | Atabet'ül Hakayık |
E | Muhakemetü'l Lugateyn |
Soru 4 |
A | Nef'i |
B | Şeyh Galip |
C | Şeyhi |
D | Neşati |
E | Nabi |
Soru 5 |
A | Öykülerdeki olayların geçtiği yerler bilinmez. |
B | Sözlü halk hikâyeleridir. |
C | Aralarında ortak özellikler bulunan on iki ayrı hikâyeden oluşur. |
D | Dede Korkut, bilge bir kişi olarak tanıtılır. |
E | Öyküler sade halk Türkçesiyle anlatımıştır. |
Soru 6 |
A | Şeyh Galip |
B | Kadı Burhanettin |
C | Şeyhi |
D | Pir Sultan Abdal |
E | Kaygusuz Abdal |
Soru 7 |
A | Çapraz–Yarım uyak |
B | Sarma–Tam uyak |
C | Mani tipi–Zengin uyak |
D | Düz–Yarım uyak |
E | Çapraz–Tunç uyak |
Soru 8 |
A | Şinasi–Recazide Mahmut Ekrem |
B | Ziya Paşa–Abdülhak Hamit Tarhan |
C | Namık Kemal–Samipaşazade Sezai |
D | Abdülhak Hamit Tarhan–Recaizade Mahmut Ekrem |
E | Namık Kemal–Ziya Paşa |
Soru 9 |
A | Recaizade Mahmut Ekrem–Takdir–i Elhan |
B | Abdülhak Hamit Tarhan–İçli Kız |
C | Şinasi–Kıssadan Hisse |
D | Ahmet Mithat Efendi–Çerkez Özdenler |
E | Namık Kemal–Zavallı Çocuk |
Soru 10 |
A | Sefiller–Nabizade Nazım |
B | Hikâye–i Robenson–Ahmet Cevdet Paşa |
C | Telemak–Yusuf Kamil Paşa |
D | Mağdurin Hikâyesi–Şemsettin Sami |
E | Monte Cristo–Ali Bey |
Soru 11 |
A | Tiyatro türü, Servet–i Fünun döneminde gelişme göstermiştir. |
B | Roman ve öykü türü, Batılı örneklerinin düzeyine Servet–i Fünuncular sayesinde ulaşmıştır. |
C | Serbest müstezat şeklinin en güzel örnekleri Servet–i Fünun döneminde verilmiştir. |
D | Servet–i Fünun sanatçıları kendilerine özgü bir dil oluşturmuşlardır. |
E | Servet–i Fünuncular dış dünyanın güzelliklerini görerek tasvir etmişlerdir. |
Soru 12 |
A | Tanzimat edebiyatı |
B | Servet–i Fünun topluluğu |
C | Fecr–i Âti topluluğu |
D | Milli Mücadele topluluğu |
E | Cumhuriyet dönemi topluluğu |
Soru 13 |
A | Tanzimat Dönemi |
B | Servet–i Fünun |
C | Fecr–i Âti dönemi |
D | Milli Edebiyat dönemi |
E | Halk edebiyatı dönemi |
Soru 14 |
A | |
B | Mehmet Emin Yurdakul |
C | Fazıl Hüsnü Dağlarca |
D | Mehmet Akif Ersoy |
E | Namık Kemal |
Soru 15 |
A | Halide Nusret Zorlutuna |
B | Mehmet Akif Ersoy |
C | Yahya Kemal Beyatlı |
D | Ahmet Haşim |
E | Faruk Nafız Çamlıbel |
Soru 16 |
A | Tam kafiyeye yer verilmiştir. |
B | Seni sözcüğü redif olarak kullanılmıştır. |
C | Anonim Halk edebiyatı ürünüdür. |
D | Çarpraz kafiye örgüsü ile uyaklanmıştır. |
E | Dörtlük nazım biçimiyle yazılmıştır. |
Soru 17 |
A | Deneme türünde eser vermiştir. |
B | Şiirde sembolizmin etkisinde kalmıştır. |
C | Romanlarında naturalizmin etkisi görülür. |
D | Abdullah Efendi'nin Rüyaları adlı bir öykü kitabı vardır. |
E | Eserlerinde tarih ve zaman kavramı üzerinde durmuştur |
← | Liste | → |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | Son |