%%FORM%%
Sınav Adı: YGS – LYS Hazırlık Felsefe ( Bilgi Felsefesi Çözümlü Test 1 )
Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Doğru yüzdesi: %%PERCENTAGE%%
Sınav İçin Verilen Süre: %%TIME_ALLOWED%% sn
Kullanılan Süre: %%TIME_USED%% sn
Değerlendirme Sonucu: %%RATING%%
Oops! We could not locate your form.
Soru 1 |
A | Bilginin doğruluğu günlük hayattaki yarara bağ-
lıdır. |
B | Bilgi sezgisel deneyim sonucu elde edilir. |
C | Bilgi deneyime dayandığı sürece doğrudur. |
D | Gerçekliğe uygun olan bilgi doğru bilgidir. |
E | Bilgi doğa olaylarını kontrol altına almakla de-
ğer kazanır. |
Soru 2 |
A | Kant – Kritisizm |
B | Platon – Septisizm |
C | Husserl – Fenomenoloji |
D | Bergson – Entiüsyonizm |
E | Comte – Pozitivizm |
Soru 3 |
A | Olgusal bilgilerin doğruluğu kesindir. |
B | Nesnesine uygun olan bilgi doğrudur. |
C | Bilginin doğruluğu kişilere göre değişir. |
D | Bilgi ancak akılla elde edilebilir. |
E | İnsan hiçbir zaman doğruya sezgiyle ulaşamaz. |
Soru 4 |
A | İnsanların duyu izlenimlerinin farklı olması |
B | Bilimsel seviyenin yetersiz olması |
C | Duyuların bilgi elde etmede yetersizliği |
D | Evrende değişmenin olmadığı savı |
E | Aynı konuda aynı görüşlerin ileri sürülmesi |
Soru 5 |
A | Bilgi idealar dünyasını yadsımaktır. |
B | Deney bilgiye ulaşmanın kaynağıdır. |
C | Bilgiye ince bir duyuş ve seziyle ulaşılır. |
D | İnsan zihni doğuştan bilgiye sahiptir. |
E | Sezgiye dayanan bilgi doğru bilgidir. |
Soru 6 |
A | Mantıkçı pozitivizm (Analitik felsefe) |
B | Fenomenoloji (Görüngü bilim) |
C | Kritisizm (Eleştiricilik) |
D | Sensualizm (Duyumculuk) |
E | Pozitivizm (Olguculuk) |
Soru 7 |
A | Bilgi öğretilemez, hatırlanır. |
B | Bilginin hatırlanması bazı metodlarla olur. |
C | Bilgi görecelidir. |
D | İnsan dünyaya birtakım bilgilerle gelir. |
E | Kesin doğrular vardır. |
Soru 8 |
A | Bireysel duyu verilerine |
B | Tanrısal sezgiye |
C | Aklın sınırlarını aşan gerçekliğe |
D | Deneyim kaynaklı akıl yürütmelere |
E | Doğuştan gelen akla |
Soru 9 |
A | Bilgi çeşitleri |
B | Bilginin ölçütü |
C | Bilginin sınırı |
D | Bilginin değişmezliği |
E | Bilginin değeri |
Soru 10 |
A | Zihnin, bilgi elde etme yeteneğine sahip
olmasına |
B | Her türlü bilginin sorgulanmasına |
C | Var olan her şeyden şüphe duyulmasına |
D | Bireyin içinde bulunduğu koşulların etkisine |
E | Kendisinden şüphe edilmeyen gerçeğe ulaşılmasına |
Soru 11 |
A | Olgulara dayanan bilgi doğru bilgidir. |
B | Sezgiye dayanan bilgi doğru bilgidir. |
C | Tanrı'ya dayanan bilgi doğru bilgidir. |
D | Akla dayanan bilgi doğru bilgidir. |
E | İnsana göre değişen bilgi söz konusudur. |
Soru 12 |
A | Bizi hakikate götüren yolun sezgiden geçtiğini |
B | Problemlerimizi çözen bilgilerin doğru bilgi olduğ
unu |
C | Doğru bilgiye deneyin verileriyle ulaşılacağını |
D | Bilginin doğruluğunun test edecek bir ölçüt olmaması |
E | Tüm insanların doğru kabul edeceği bilgiye
akılla ulaşılacağını |
Soru 13 |
A | Duyuların doğruyu desteklemesi |
B | Duyuların farklılık göstermesi |
C | Aklın varlığı kavramadaki yetersizliği |
D | İnançların objektif olmayı engellemesi |
E | Varlığın değişkenlik göstermesi |
Soru 14 |
A | Varlığı tutarlı bir şekilde ifade etmek gerekir. |
B | Gerçeklik bilinçten bağımsız değildir. |
C | Doğru, objelerin kendisidir. |
D | Bir şeyin eksik ifade edilmesi hatadır. |
E | Doğru, gerçeklik hakkındaki bilginin eksiksiz olması
dır. |
Soru 15 |
A | Doğru bilgiye ulaşmak imkansızdır. |
B | Bilgi kişiden kişiye değişir. |
C | Tümdengelim ve tümevarım birer bilim yöntemidir. |
D | Bilgi elde etmede en verimli yöntem akıl yürütme
ilkeleridir. |
E | Tümevarım ve tümdengelim doğru bilgi veremez. |
Soru 16 |
A | Metafizik gerçeklere |
B | Filozofların sistemlerine |
C | Olgusal gerçekliğe |
D | Mutlak olanı bilecek akla |
E | Doğuştan getirilen gerçeklere |
Soru 17 |
A | Aklın zorunlu çıkarımları |
B | Hiç değişmeyen dogmatik gerçeklik |
C | Dine olan ihtiyaç |
D | Tanrıya olan güven |
E | Tanrısal olanın akılla açıklanması |
← | Liste | → |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | Son |