%%FORM%%
Sınav Adı: YGS – LYS Hazırlık Edebiyat ( Servet'i Fünun Edebiyatı Testi -2)
Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Doğru yüzdesi: %%PERCENTAGE%%
Sınav İçin Verilen Süre: %%TIME_ALLOWED%% sn
Kullanılan Süre: %%TIME_USED%% sn
Değerlendirme Sonucu: %%RATING%%
Oops! We could not locate your form.
Soru 1 |
A | Divan Edebiyatı |
B | Tanzimat Edebiyatı |
C | Servet–i Fünun Edebiyatı |
D | Fecr– i Âti Topluluğu |
E | Milli Edebiyat Dönemi |
Soru 2 |
A | Aşk - ı Memnu – Halit Ziya Uşaklıgil |
B | Eylül – Mehmet Rauf |
C | Sergüzeşt – Samipaşazade Sezai |
D | 9. Hariciye Koğuşu – Peyami Safa |
E | Araba Sevdası – Recaizade Mahmut Ekrem |
Soru 3 |
A | Fransız edebiyatı örnek alınmıştır. |
B | Şiirde, parnasizm ve sembolizmi benimsemişlerdir. |
C | Parça güzelliği yerine bütün güzelliğini esas almışlardır. |
D | Şiirin biçim ve muhtevasında değişikliğe gidilmemiştir. |
E | Batı edebiyatına ait kurallı nazım şekilleri de bu dönemde edebiyatımıza girmiştir. |
Soru 4 |
A | Realiteden kaçış |
B | Hayal – hakikat tezadı |
C | Bedbinlik |
D | Tabiat |
E | Dini inanış |
Soru 5 |
A | Tevfik Fikret |
B | Cenap Şahabettin |
C | Hüseyin Cahit Yalçın |
D | Süleyman Nazif |
E | Celal Sahir Erozan |
Soru 6 |
A | Sanat toplum içindir, ilkesini benimsemeleri |
B | Sone, terza – rima gibi nazım şekillerini kullanmaları |
C | Fransız edebiyatından etkilenmeleri |
D | Sembolizm ve parnasizmin etkisinde kalmaları |
E | Eserlerinde sade bir dil kullanmak istemeleri |
Soru 7 |
A | Tevfik Fikret |
B | Cenap Şahabettin |
C | Abdülhak Hamit |
D | Recaizade Mahmut Ekrem |
E | Halit Ziya Uşaklıgil |
Soru 8 |
A | I. |
B | II. |
C | III. |
D | IV. |
E | V. |
Soru 9 |
A | Olayları, planlı, roman tekniğine uygun biçimde yansıtmıştır. |
B | Gereksiz betimlemelere yer vermemiş, ancak olayın akışını keserek bilgi vermiştir. |
C | Roman ve öykü diline yenilik getirmiştir. |
D | Konularını, İstanbul'dan, varlıklı aile çevrelerinden almıştır. |
E | Roman tiplerini çizmekte tam bir ustalık göstermiştir. |
Soru 10 |
A | Mehmet Rauf – Karanfil ve Yasemin |
B | Halit Ziya – Kırk Yıl |
C | Cenap Şahabettin – Tiryaki Sözleri |
D | Hüseyin Cahit – Hayal İçinde |
E | Süleyman Nazif – Bir Ölünün Defteri |
Soru 11 |
A | Hüseyin Suat |
B | Ahmet Hikmet Müftüoğlu |
C | Faik Ali Ozansoy |
D | Hüseyin Rahmi Gürpınar |
E | Hüseyin Cahit Yalçın |
Soru 12 |
A | Tiyatro türünde belirgin bir gelişme olmuştur. |
B | Roman ve hikayelerin olayları, genellikle İstanbul ve çevresinde geçer. |
C | Teknik bakımdan en kusursuz roman ve hikaye bu dönemde yazılmıştır. |
D | Realizm ve naturalizm etkisinde eserler verilmiştir. |
E | Fransız dilinin cümle kuruluşundan etkilenilmiştir. |
Soru 13 |
A | Konu birliği sağlanmıştır ve kompozisyona önem verilmiştir. |
B | Batı edebiyatı nazım biçimleri kullanılmıştır. |
C | Aruz ölçüsüyle yazmışlardır. |
D | Şairler, gerçekçi konuları önem vermişlerdir. |
E | İlk çocuk şiirleri bu dönemde verilmiştir. |
Soru 14 |
A | Divan Edebiyatçıları |
B | Tanzimat Topluluğu |
C | Servet- i Fûnun Topluluğu |
D | Fecr- i Âti Topluluğu |
E | Milli Edebiyatçılar |
Soru 15 |
A | Halit Ziya Uşaklıgil |
B | Mehmet Rauf |
C | Cenap Şahabettin |
D | Süleyman Nazif |
E | Ahmet Rasim |
← | Liste | → |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Son |
Eylül-Mehmet Rauf olmalıydı 2. soru.
Zaten öyle ki .